Canida dieet Noten, zaden en granen

Noten en zaden

5 Candida dieet tips over noten en zaden:

  1. • Noten zijn gezond, maar ze zijn hard op het spijsverteringssysteem voor Candida-patiënten. Ze moeten worden geconsumeerd in beperkte hoeveelheden. Voor sommige mensen zijn noten prima, voor anderen niet. Kijk gewoon hoe u zich erbij voelt.

  2. • Een ander probleem is dat noten schimmel bevatten. Het kan worden verwijderd door de noten te weken in water en vers citroensap. Vervolgens moeten de noten aan de lucht drogen, of ze kunnen in de oven op een laag temperatuur een beetje krokant gebakken worden.

  3. • Gemalen lijnzaad wordt heel snel niet goed. Koop heel lijnzaad en maal het met een keukenmachine of koffiemolen, en eet het meteen.

  4. • Nog een tip om schimmel te verwijderen – Spuit de noten met een verdunde grapefruit zaad extract oplossing.

  5. • Als u echt van noten houdt en ze niet wil weglaten, koop verse hele noten en kraak ze zelf. Verse noten hebben ze minder schimmels.

  • Amandelen
  • Amandel melk (ongezoet)
  • Coconut Cream
  • Kokosmelk (ongezoet)
  • Lijnzaad
  • Hazelnoten
  • Hennep Zaden
  • Macadamia Nuts
  • Macadamia Nuts
  • Pecannoten
  • Pine Zaden
  • Pompoenpitten
  • Zonnebloempitten
  • Walnoten

Granen (zonder gluten)

Granen kunnen meestal helemaal weggelaten worden. Er zijn veel misverstanden over granen. Hier zijn een aantal mythes omtrent het eten van granen als onder deel van een Candida dieet.

4 Candida dieet tips: mythes over granen:

 

    1. Mythe 1:Granen bevatten veel vezels. Dit is uitstekend geschikt voor het spoelen van de dikke darm, zodat Candida niet de kans krijgt om zich te vermenigvuldigen.’
      Niet juist! Het zijn de verkeerde soort vezels. De vezels in groenten werken veel beter.

    2. Mythe 2:Granen reinigen de darm, en spoelen nare giftige stoffen zoals chemicaliën en zware metalen weg.
      Niet juist! Groenten doen hetzelfde, maar veel beter.

    3. Mythe 3:De meeste glutenvrije producten zijn ok – bijvoorbeeld quinoa of boekweitmeel crackers.’
      Niet juist! Hier zit nog steeds veel zetmeel in.

    4. Mythe 4:Haverzemelen zijn geschikt voor een Candida dieet. Ze zijn anders dan havermout, en bevatten veel oplosbare vezels”
      Niet per se verkeerd, maar toch niet aan te raden. Er zit nog steeds te veel glucose in, en de oplosbare vezels zijn zeer eenzijdig vergeleken met groenten.

    Geschikte granen zijn er dus niet. Indien het echt niet anders kan, probeer ze te vermijden. Onderstaande granen zijn mogelijk beter geschikt voor een Candida dieet dan tarwe, maar wij raden deze aan:

  • Amarant
  • Boekweit
  • Gierst
  • Oat Bran
  • Quinoa
  • Wild en bruine rijst